Magic Touch Drums fra Hape + Baby Einstein anmeldelse

Alder: Anbefales fra 6 mdr | Materiale: Bæredygtigt træ & kvalitets plast | Mål: L:38,1 x B:20,3 x D:4,5 cm | Mærke: Hape & Baby Einstein | Batteri: Bruger 3 x AA (LR6) - medfølger! | Antal: 1 stk

"Højtaleren er placeret imellem de to midterste trommer, og lyden kommer ud af 3 diskrete og flotte buede linjer. Vi er overrasket over, hvor god en lyd der kommer ud af trommerne. Vi kan vælge at indstille trommerne som “bongotrommer” og rent faktisk mærke bassen. Det er første gang, vi nogensinde har oplevet så god lyd i et produkt til babyer. Vi synes oftest, at højttaleren bliver placeret bagpå babylegetøj, og lyden derfor enten skratter, er skinger, er alt for høj eller alt for lav. Her har Hape + Baby Einstein sørget for, at oplevelsen er en helt anden..."

En anmeldelsen af Magic Touch Drums fra Hape + Baby Einstein

Hape + Baby Einstein er en kombination af verdens største trælegetøjsproducent og - efter vores mening - den bedste producent af musikalsk legetøj til de allermindste. I fællesskab har Hape og Baby Einstein formået at inkorporere lyd og musik i stilrene produkter, som er henvendt til de allermindste.

Vi er forældre til en lille pige, Malina, på 10 måneder. Vi fandt hurtigt ud af, at hun er helt vild med musik og mors beroligende sangstemme, når hun skal sove. Malina rokker også gerne fra side til side, når far sætter sin yndlings musik på højtalerne, imens han tager opvasken. Vi gik derfor spændte ind til vores første møde med Magic Touch Drums fra Hape + Baby Einstein!

Førstehåndsindtrykket af Magic Touch Drums

Magic Touch Drums fra Hape + Baby Einstein kommer i en mellemstor æske, der prydes af tekst og billeder af, hvad æsken indeholder. Indholdet af æsken er - som navnet antyder - de magiske trommer. De magiske trommer kan - ved hjælp af touch-teknik - registrere, når babyen rører de forskellige trommer. Touch-teknikken virker helt perfekt - det lyder præcis, som hvis man slog på rigtige trommer.

Magic Touch Drums er anbefalet til babyer fra +6 måneder, og de er produceret i plastik og træ. Trommerne måler 38,1 centimeter i længden, 20,3 centimeter i bredden og 4,5 centimeter i højden. Trommerne er super nemme at gøre rent med en fugtig klud, hvilket er et kæmpe plus, når vi har med babylegetøj at gøre!

De medfølgende batterier i produktet gør, at trommerne er klar til brug lige med det samme. Det er dejligt, at vi slipper for at skulle sidde og bakse med batterier med en baby på armen. Det er gjort så nemt som overhovedet muligt for os, hvilket vi som småbørnsforældre er rigtig glade for.

Vores oplevelse med Magic Touch Drums fra Hape + Baby Einstein

Vi har længe kendt til både Hape og Baby Einstein, da vores søn har haft en del af deres legetøj. Da vi så, at de havde lavet et samarbejde, blev vi meget begejstrede. Vi mener nemlig, at både Hape og Baby Einstein laver fantastisk kvalitetslegetøj.

Vi havde derfor høje forventninger til trommerne, og vi glædede os til at se dem i praksis. Da vi pakkede Magic Touch Drums ud af æsken, blev vi mødt af 4 trommer. Hver tromme har en illustration af et smilende og meget imødekommende dyr, der med det samme fangede Malinas opmærksomhed! Vi hilste pænt på den røde papegøje, den orange tiger, den grønne frø og den blå blæksprutte. Det kriblede i Malinas fingre for at komme i gang, og hun var meget ihærdig for at få lov til at røre trommerne.

Vi satte os ned på gulvet og begyndte at kigge på de meget interessante trommer. Malina fik med det samme rørt og slået en smule på den blå tromme med blæksprutten på. Til hendes store overraskelse gav trommen en lyd fra sig, hvilket resulterede i flere grin. Hun prøvede igen og fik samme resultat - der kom en lyd. Malinas smil blev stort, og savlen begyndte at løbe. Vi kunne hurtigt mærke, at hendes koncentration blev dyb, da hun pludselig havde kurs mod
sidemanden - den grønne frø. Hov, den gav en helt anden lyd fra sig! I lang tid havde Malina en fest med at slå på de forskellige trommer - til stor underholdning for os alle.

Magic Touch Drums kan også indstilles sådan, at man kan spille trommer henover en melodi. Den indstilling valgte vi, og så stoppede trommeriet for en stund. Malina blev nemlig helt opslugt i de meget børnevenlige melodier, der strøg igennem stuen. Kort tid efter var pausen slut, og Malina blev igen forvandlet til en entusiastisk og dedikeret trommeslager. Denne gang spillede hun på trommerne indover de forskellige melodier, hvilket hun nød og havde det super sjovt med!

Magiske trommer med flere funktioner

Trommerne er af super kvalitet, og de indeholder flere forskellige og spændende funktioner. Under de to miderste trommer er et lille “kontrolpanel”. I venstre side kan vi styre lyden, der kommer ud af trommerne. Vi kan vælge mellem 3 indstillinger: slukket, lav lyd og høj lyd. I højre side kan vi styre, om Malina skal spille på trommer med eller uden melodier.

Hvis Malina skal spille på trommer uden musik, er det den store blå knap i midten, der kan hjælpe os. Her kan vi vælge, hvilken type trommer, som Magic Touch Drums-sættet skal lyde som. Vi kan vælge mellem lyden af klassiske trommer, bongo-trommer og lydeffekter. Hvis vi vælger, at Malina skal spille på trommer over en melodi, bliver den store blå knap brugt til at skifte melodi. Der er hele 20 forskellige melodier!

Hele kontrolpanelet er super børnevenligt og er noget Malina selv vil kunne styre på sigt. Det er dejligt, at hele produktet er tænkt i børnehøjde, og at man ikke er i tvivl om, hvad de forskellige knapper på kontrolpanelet skal bruges til.

Fantastisk design og formidabel lyd

Vi blev positivt overrasket over det smukke design, som trommerne har. Det glatte træ med illustrationer af de søde dyr, der smilende bød Malina op til leg. Bagsiden er dækket af hvid plastik, som er fantastisk modstandsdygtigt. Det indbyggede blå håndtag på trommerne er super smart og en rigtig fin detalje. Malina har med det blå håndtag muligheden for (når hun bliver lidt størrer) selv at flytte rundt med trommerne som hun har lyst til.

Højtaleren er placeret imellem de to midterste trommer, og lyden kommer ud af 3 diskrete og flotte buede linjer. Vi er overrasket over, hvor god en lyd der kommer ud af trommerne. Vi kan vælge at indstille trommerne som “bongotrommer” og rent faktisk mærke bassen. Det er første gang, vi nogensinde har oplevet så god lyd i et produkt til babyer. Vi synes oftest, at højttaleren bliver placeret bagpå babylegetøj, og lyden derfor enten skratter, er skinger, er alt for høj eller alt for lav. Her har Hape + Baby Einstein sørget for, at oplevelsen er en helt anden!

Lyden af de fantastiske melodier er ren. Malina har tit en fest, og trommerne kommer derfor tit på overarbejde herhjemme. Vi kan huske tilbage på dengang, hvor vores søn var baby. Dengang havde vi tit problemer med hans babylegetøj, fordi lyden kom så uklart ud af højtalerne, at det ikke var til at holde ud at høre på i længere tid. De problemer har vi slet ikke med Magic Touch Drums. De har virkelig ramt en lyd, der er helt fantastisk.

Vores vurdering af Magic Touch Drums

Magic Touch Drums fra Hape + Baby Einstein er i bund og grund super godt legetøj til de helt små. Det moderne design og touch-funktionen er lige øjet! Rent visuelt er Magic Touch Drums et stykke legetøj, som vi mener, at man sagtens kan have stående i en moderne boligindretning. Den store fordel ved trommerne er, at de ikke fylder meget på gulvet eller i legetøjskurven, men stadig fylder utroligt meget i Malinas hverdag.

Hape + Baby Einstein har bevist, at man sagtens kan få super lækkert kvalitetslegetøj til de helt små - helt uden at gå på kompromis med lyd og lækkert design.

I et fælles samarbejde har Hape + Baby Einstein skabt en serie af flere musikalske produkter, som vi bestemt vil holde et vågent øje med i fremtiden. Indtil da nyder vi godt af lyden af skønne melodier og vores datter, der trommer lystigt med.

- Camilla Jakobsen

Anmeldelse af legetøjBaby einsteinCategory_anmeldelse af legetøjHape